Зразок характеристики 4 класу допоміжної школи - інтернату
Виховна група 4 допоміжного класу складається з 6 учнів. Це 3 хлопчики і 3
дівчинки.
Усі діти мають наслідки дитячого церебрального паралічу різного ступеня з
порушенням центральної нервової системи, рухових функцій верхніх та нижніх
кінцівок, тому й стан здоров'я у них різний. Андрейцо Кирило має порушення зору.
Розвиток
мовлення достатній лише у Плєвакіної Тетяни, а всі інші діти мають мовні
дефекти різного рівня. Тому для них
проводяться обов'язкові уроки корекції з основних предметів і з класом
працює вчитель-логопед. Учителя проводять логопедичні хвилинки на початку
уроків та самопідготовки.
Розумові здібності у дітей різні. Вони вміють
зосереджуватись, відповідально ставитись до уроків. Пізнавальна активність виявляють
лише 2-оє
учнів: Плєвакіна Тетяна, Лещинська Xристина. Мають
підвищену збудженість, нестійку увагу на уроках, часто стомлюються й
потребують постійного контролю з боку педагогів такі учні: Калюжна Люба,
Лещинський Артур, Удовиченко Богдан, Андрейцо Кирило.
Взагалі
всі діти активно працюють на уроках, прагнуть правильно виконати завдання, але
у них переважає формальна навчальна мотивація і тому треба поступово її
приводити в усвідомлену, щоб діти вміли цінувати знання й свідомо їх здобували. Мають різний рівень розвитку самостійності. Достатній він лише у Плєвакіної Тетяни та Лещинської Xристини. Тетяна досягла значних
успіхів у засвоєнні програмного матеріалу.
Інші діти менш ініціативні, керуються в навчанні дорослими. Вони
невпевнені в успіху. Натрапивши на перешкоду, пасують перед нею. У них низький
рівень розвитку вольової активності. Це такі
учні: Калюжна Люба, Андрейцо Кирило, Удовиченко Богдан, Лещинський
Артур. Вони потребують індивідуального підходу в навчанні й вихованні. Рівень
розвитку суттєвих ознак їхньої самостійності
характеризується середніми показниками. Ці діти потребують допомоги в
засвоєнні програмного матеріалу.
Учні володіють навичками самообслуговування. Лише Калюжна Люба обслуговує себе під
наглядом дорослих. З дівчинкою необхідно вести індивідуальну роботу з
метою формування стійких навичок самообслуговування, постійно контролювати виконання
санітарно-гігієнічних норм. Ці навички треба постійно закріплювати у
всіх дітей.
З великим
задоволенням вихованці люблять слухати казки, відгадувати загадки, ходити на
екскурсії в природу, гратися в різні ігри. З радістю вони готуються до класних
і загальношкільних свят, залюбки виступають на сцені. Діти беруть участь в
роботі шкільних гуртків.
Четверо учнів з повних, але малозабезпечених сімей. Двоє дітей (Калюжна Л.,
Удовиченко Б.) з сімей, де батьки позбавлені
батьківських прав. Характер взаємин між учнями і батьками доброзичливий.
Оскільки діти мешкають в інтернаті, то
сумують за родиною. Під наглядом педагогів ці учні вчаться спілкуватися й
обслуговувати себе самостійно.
Класний
колектив ще формується, але фундамент уже закладено.
Дисципліну у класі можна оцінити на "добре". Рівень взаємин
учнів між собою доброзичливий. В цілому всі діти чуйні один до одного, між ними
встановлюються товариські відносини. Багато часу вони проводять разом та з
захопленням приймають участь у колективних та групових іграх. Інколи сваряться,
скаржаться один на одного, але ці образи тимчасові й діти швидко про них
забувають, продовжуючи гру.
Педагогам
треба й надалі націлювати учнів на формування доброзичливих
взаємин, позитивних моральних якостей, які є основою дружнього дитячого
колективу, і це є основна мета виховної системи класу. Також спрямовувати навчально-виховну
роботу на розвиток творчих здібностей кожної дитини Цього можна досягти за
допомогою цікавих і творчих справ. Під
час індивідуальних бесід слід проводити обговорення-аналіз всіх проявів
негативних відносин і загострювати увагу на
прикладах дружби, взаємодопомоги, доброти.
|