Понеділок
29.04.2024
17:21
Вітаю Вас Гість
RSS
 

Сайт учителя-дефектолога

Дубограй Олени Станіславівни

Головна Реєстрація Вхід
Каталог статей »
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої статті [36]

Погода

Головна » Статті » Мої статті

Методика вивчення особистості учня. (Частина 3)

1.Експеримент на розподіл уваги.

           Треба написати числа від 1 до 20 і одночасно голосно рахувати в зворотному напрямку – від 20 до 1. Якщо  починаєте зразу збиватися, то у вас слабкий розподіл уваги. ( У класі це можна зробити так: учні, які сидять зліва записують у зошити числа від 1 до 20 і одночасно стиха рахують в зворотному порядку, а їхні сусіди за партою слідкують, де буде допущено помилку. Потім вони міняються ролями).

2. Експеримент на об`єм і розподіл уваги 

            Інструкція. ( Протягом однієї секунди вчитель демонструє малюнок, на якому зображено декілька геометричних фігур із написаними на них числами). Уважно подивіться на малюнок, запам`ятайте числа, складіть їх і запишіть їх суму. Записали?

             А тепер запишіть на яких на яких фігурах були записані ці числа? (Вчитель ще раз показує малюнок). Тепер звірте свої записи із малюнком. Якщо ви запам`ятали 5 об`єктів, то у вас середній об`єм уваги. Якщо більший – хороший, ну а менше, то задумайтесь над цим. Експеримент на дослідження різних властивостей уваги дають її кількісну характеристику. Для того, щоб визначити її якісну характеристику пропонуємо вам скористатися самоспостереженням. У цьому вам допоможе анкета:

       1. Чи легко тобі вдається мобілізувати увагу на початку уроку?

       2. Чи часто ти відволікаєшся від роботи?

       3. Чи можеш довго працювати не відволікаючись?

       4. Які причини зменшення уваги?

       5. Чи можеш ти швидко переходити до нового виду роботи?

       6. Чи подобається тобі такий перехід?

       7. Ти втомлюєшся від різноманітної роботи чи вона підвищує твою працездатність.

       8. Коли у тебе стійкіша увага (вранці, в середині, в кінці дня)?

       9. За яких обставин ти можеш краще зберігати стійку увагу?

Перевірте свою пам`ять. 

                          У психологічній науці розрізняють чотири типи пам`яті: образна, моторна (рухова), словесно-логічна, емоційна. Образна – це запам`ятовування образів предметів і явищ за допомогою органів чуття (зору, слуху, дотику). Моторна пам`ять пов`язана із запам`ятовуванням і відтворенням рухів, практичних умінь і навичок. Словесно-логічна пам`ять зберігає наші поняття і думки в словах, якими позначаються різні предмети і явища. Логічному запам`ятовуванню матеріалу передує осмислення, усвідомлення його змісту, встановлення зв`язків між його частинами.

            Спробуємо за допомогою нескладних експериментів виявити, яка пам`ять найбіль розвинена у вас. 

1.      Виявлення співвідношення образного

і моторного видів пам'яті  

                 Вчитель читає рядок із 10 слів (інтервал між словами – чотири-п`ять секунд): дирижабль, лампа, яблуко, олівець, гроза, качка, обруч, млин, плуг, папуга, листок. Після 10-ти секундної перерви учні записують слова, які запам`ятали, і відпочивають 10 хвилин. Потім учитель дає кожному картку зі словами, які він повинен прочитати і записати по пам`яті: літак, чайник, метелик, ніж, поліно, свічка, тачка, журнал, малина, стовп. Після 10-ти секундної перерви учні записують слова, що запам`ятали.

                  Знову відпочинок 10 хвилин. Знову учитель вголос читає ще один рядок слів, а учні мислено повторюють кожне слово, після чого записують ті, що запам`ятали: пароплав, собака, парта, чоботи, сковорода, калач, чай, гриб, жарт, сіно.

                  Через 10 хвилин учитетель роздає учням картки зі словами і читає їх у голос, учні повторюють кожне слово пошепки, потім записують їх на листку: вовк, бочка, ковзани, самовар, пилка, весло, загадка, прогулянка, книга, трактор.

                   Після цього вчитель читає всі чотири рядків слів, а учні підраховують кількість утриманих у пам`яті з кожного рядка. Перший ряд слі був розрахований на образну пам`ять, а саме на слуховий її тип, другий – на зоровий тип образної пам`яті, третій – на моторну пам`ять, четвертий – на комбінацію образної і моторної пам`яті. Таким чином, ви визначаєте, який тип пам`яті у вас найрозвиненіший. При запам`ятовуванні спирайтесь саме на нього.

2.      Дослідження механічної і логічної пам`яті методом запам`ятовування двох рядків слів

       Учитель читає 10 пар слів з інтервалом 4-5 секунд. Після 10-ти секундної перерви вчитель читає лише слова з лівого рядка, а школярі в цей час записують слова правої колонки рядка:

Баян – грати

Лампа – світло

Олівець – папір

Літак – крило

Соловейко – співати

Газета – новини

Музика – настрій

Земля – врожай

Школа – знання

Після цього проводиться перевірка: вчитель знов читає пари слів, а учні позначають знаком „+” вірно записані слова і знаком „-” невірно або пропущені і підраховують кількість запам`ятованих слів. Чим вона ближча до 10, тим більший об`єм смислової пам`яті.

          Таким чином учні можуть визначити об`єм своєї механічної пам`яті і зробити висновок про те, який вид пам`яті у них переважає.

3.      Вивчення спрямованості (громадська думка, ідеали, ціннісні орієнтації, потреба, мотиви, інтереси, бажання).

 Форма: „Моє улюблене” (метод незакінчених речень). 

Анкета „Моє улюблене” 

1.      Люблю робити (що?) ...

2.      Люблю гратися в ...

3.      Люблю говорити про ...

4.      Люблю бувати в ...

5.      Мій улюблений шкільний предмет ...

6.      Моя мрія ...

7.      Мій ідеал в житті ...

8.      Моє найбільше бажання ...

9.      Люблю робити у вільний час ...

10.  Для мене найважливіше у житті ...


Категорія: Мої статті | Додав: lenysya20104 (23.06.2011) | Автор: Елена E W
Переглядів: 3190 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 444

Друзі сайту

  

Сайт-портфоліо 

Бігус Ірини Миколаївни

Сайт "Початківці"


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0