Субота
30.11.2024
14:31
Вітаю Вас Гість
RSS
 

Сайт учителя-дефектолога

Дубограй Олени Станіславівни

Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлов »
Меню сайту

Форма входу

Категорії розділу
Мої файли [114]
Презентації [32]
Презентації для уроків та виховних заходів
Цікаві поробки [6]
Цікаві поробки та майстер-класи

Погода

Головна » Файли » Мої файли

Навчання грамоти. Урок-подорож «Розвиток мовного дихання"(виспівування голосних).
[ Викачати з сервера (62.5 Kb) ] 29.03.2011, 17:40

Тема: Розвиток мовного дихання (виспівування голосних).

Мета: перевірити у дітей знання голосних; розвивати вміння учнів виконувати дихальні та голосові справи; вчити склади з голосними буквами, виділяти перший звук у словах; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення.

Обладнання: Малюнок палацу, голосні букви а, о, у, и, і, е, квітки, пластикові стаканчики, листочки з складами із голосних літер, лялька Риторинка, надруковані скоромовки з малюнками та пісенька про голосні, зайчик, білочка, малюнки до голосових вправ.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Хід уроку

 

І.  Організаційно-вступна частина

Учитель.     Всі за парти ми сідаєм

                     До роботи приступаєм

                     Щойно пролунав дзвінок –

                     Час почати нам урок!

Установочно-мотиваційний етап

Учитель. Діти, який у вас настрій? Усміхніться, поділіться гарним настроєм з товаришами.

‑ Покажіть мімікою задоволення, радість.

ІІ.  Оголошення теми уроку.

Учитель. Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця року. а він і не може бути іншим, адже сьогодні ми з вами здійснімо подорож у Казкову країну. Як ви думаєте, хто живе у цій країні?

‑ Там живуть всі-всі букви, а ми з вами завітаємо до голосних, але спочатку давайте з вами виконаємо дихальні вправи.

Логопедична хвилинка

1. «Кульбабка»

           Бубоніла діду баба,

           Ой, не дмухай на кульбабу,

           Бо із неї полетять,

           Сто малих кульбабенят.

(Потрібно легенько вдихнути носиком і видихнути через рот, губки скласти трубочкою).

2. «Сонько»

           Щось сонько малий притих,

           Вдих і видих, вдих і видих.

           Вдих і видих, знову вдих.

(Потрібно спокійно дихати носиком).

3. «Гарячий чай»

           Ти гарячий чай полюбляєш пити?

           Спочатку його треба постудити!

(Потрібно подути декілька разів і потягнути повітря до себе).

4. «Вітер»

           Сильний дужий вітер дме,

           До землі дерева гне.

(Потрібно широко відкрити рот і глибоко вдихати і видихати).

5. «Квітка»

           Як духмяно пахнуть квіти

           Задоволені всі діти.

Кожен з них відчути рад,

Цей чудовий аромат.

(Потрібно глибоко вдихнути носиком і видихаючи через ротик казати: «Чудово»).

ІІІ. Місточок скоромовок і чистомовок

Мовна розминка

Повторення вивчених скоромовок і чистомовок

‑ Щоб дістатися до Казкової країни, нам потрібно перейти через чарівну річку місточком скоромовок і чистомовок.

‑ Ой, дивіться, хто це?

Та це ж дуже красива і розумна дівчинка Риторинка. Вона навчить вас правильно і красиво говорити. Риторинка буде уважно слідкувати за тим, як ви будете вимовляти слова та звуки в скоромовках та чистомовках.

‑ Давайте пригадаємо, які скоромовки ми з вами вивчили.

В село віл маму вів.

Шиє лісові сорочку.

А тепер пригадаємо пісеньку про голосні і проспіваємо її.

А-а-а – котика нема.

О-о-о – його ми знайдемо.

У-у-у – он він у кутку.

Е-е-е – мишку нам несе.

І-і-і – он він на печі.

И-и-и – доглядає сни.

‑ Молодці діти! Ви гарно пройшли через «Місточок скоромовок і чистомовок». Риторинка вами задоволена.

IV. Цікаві листочки

‑ Продовжуємо мандрівку. Дивіться, хто це нас зустрічає?

Та це ж наш товариш – Зайчик.

Пам’ятає, він приходив до класу подивитися, як вчаться діти у підготовчому класі. (Вчитель прикріплює на дошку листочки, на яких написані склади).

‑ Перш ніж іти далі, давайте допоможемо Зайчику прочитати склади, адже він не ходить до школи і не знає голосні звуки.

     АУ             УА             Ао             Оа              Ауа            уаО

‑ Молодці діти, ви правильно і гарно прочитали склади. Риторинка дуже вами задоволена і радіє за вас.

V. Фізкультхвилинка

‑ Ви, напевно, трішки стомилися, подорожуючи. Наша Риторинка не тільки розумна, а й ще прихильниця спорту і активного відпочинку, тому вона приготувала для вас цю фізкультхвилинку.

Хмара сонечко закрила,

Слізки дрібнії зронила.

Ми ті слізки позбираєм,

У травичці пошукаєм.

Потрибаєм, як звірята,

Політаєм, як татата.

Потанцюємо ще трішки,

Розімнемо ручки, ніжки.

Всі веселі, от чудово!

За роботу сіли знову!

VІ. Завдання білочки

‑ Ось, діти, ми з вами дойшли до дрімучого лісу. На жаль далі немає стежки і ми можемо заблукати. Та щоб цього не сталося одна тварина погодилася нам допомогти:

           Що за дивна непосида

           На стежинку шишки кида?

           З гілки скік та скік на гілку

           Ви впізнали? Та це ж (Білка)

‑ Вона нас проводить далі, якщо ми виконаємо голосові вправи.

Голосові вправи

(Називаємо голосні)

‑ Молодці, діти. Ви впоралися із завданням білочки, і вона проведе нас через дрімучий ліс.

VІІ. Казковий палац голосних

‑ Ось ми і дісталися до казкового палацу. Зараз відчиняться ворота замку і перед нами з’явиться Риторинка.

Ой, а що ж, це вона нам приготувала, погляньте!

Діти. Букви.

Учитель. Давайте їх назвемо.

Діти. А, О, У, И, І, Е.

Учитель. Молодці. А які вони – голосні чи приголосні?

Діти. Голосні.

Учитель. А чому?

Діти. Тому що ми їх можемо співати.

Учитель. То ж давайте всі разом голосно їх проспіваємо.

Діти. (співають а, о, у, и, і, е).

Учитель. А ще чому вони голосні?

Діти. Тому що ми вимовляємо їх тільки за допомогою голосу, без усіляких перешкод.

Учитель. Розумнички. А тепер давайте згадаємо віршик-правило і всі разом його повторимо.

           Як ротик відкриваємо,

           То звуки вимовляємо.

           Як олівець беремо в руки,

           То букви пишем, а не звуки.

‑ Так що ж ми вимовляємо.

Діти. Звуки.

Учитель. А пишемо ми що?

Діти. Букви.

VІІІ. Бал-маскарад. Гра «Впізнай звук»

‑ Нещодавно у палаці голосних був бал-маскарад. Це дуже веселе свято, та, нажаль, деякі слова переплуталися. Давайте разом з Риторинкою допоможемо їм і зберемо докупи слова, які починаються на звук О.

‑ А який це звук голосний чи приголосний?

Діти. Голосний.

Учитель. Тож приготуйте свої долоньки. Якщо почуєте, що слово починається на звук О, голосно плескайте один раз в долоньки. Домовились?

Діти. Так.

Учитель. Альбом, дерево, оса, айболіт, око, олівці, морква, олень, сом, ох.

‑ Молодці, ви впоралися із завданням.

ІХ. Підсумок уроку.

‑ Ось і закінчилася наша чарівна подорож до Казкової країни. Ви всі дуже гарно працювали на уроці, впоралися із всіма завданнями і перешкодами. Риторинка впевнилася, що у підготовчому класі найкращі діти.

Категорія: Мої файли | Додав: lenysya20104
Переглядів: 2530 | Завантажень: 611 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 444

Друзі сайту

  

Сайт-портфоліо 

Бігус Ірини Миколаївни

Сайт "Початківці"


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0