Тема: Казка "Ведмідь і павучок". Рольове читання.
Хід уроку
ВЧИТЕЛЬ. В ефірі –
урок- телепередача «В гостях у казки». З вами постійна ведуча – Ірина
Миколаївна. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії.
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго – вчора, сьогодні,
щодня…
Хай не псується годинник на
вежі.
Хай буде все на землі, як
належить:
Сонце – як сонце, літо – як
літо,
Дощик – як дощик, діти – як
діти.
Кожному дому щастя бажаю.
Доброго ранку! Доброго дня!
ВЧИТЕЛЬ. Дозвольте
представити вам команду, з якою я працюю: Василіса Премудра, Мудра Сова, поштар
Пєчкін.
У листах, які надходять до
нас, глядачі часто задають запитання «Чому ми
ведемо передачу саме про казки?»
А ось чому:
Василіса Премудра:
Існує книг багато на Землі,
Вони цікаві, мудрі та
повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи
малий,
Казки читає – дуже вони
гарні.
МУДРА СОВА:
Казки - це світ, чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене
краси.
Поринуть у казку – це ж бо
так цікаво,
Це справді свято, радість
для душі.
ПОШТАР ПЄЧКІН:
У казці звірі свою мову
мають,
Дерева розмовляють, мов
живі,
Добро і правда завжди зло
долають,
Тому і люблять казку діти
всі.
ВАСИЛІСА ПРЕМУДРА:
Мудра казко, казко
чарівниця,
Ти даруєш ласку,
Вчиш ростить пшеницю.
Поведи нас за собою в світ
Прекрасний і чудовий.
На дошці висить вислів
Сухомлинського В.С.
«Казка – це, образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує
вогник дитячої думки і мови»
ВЧИТЕЛЬ:
- Діти, у вас на партах
лежать два кружечки – червоний і синій. В кінці уроку, якщо вам урок сподобався
– ви віддаєте мені червоні, якщо ні – синій. Добре?
- А зараз, діти, подивіться
на дошку. Стоїть красивий будиночок.
Мені дуже хочеться дізнатися,
хто в ньому живе. А вам хочеться?
То ж давайте дізнаємось. Що
треба зробити, перш ніж увійти?
ДІТИ:
-
Треба
постукати…
ВЧИТЕЛЬ:
-Легенько стукаємо одним
пальчиком. А тепер двома, а далі поперемінно. Спробуємо всіма, нехай думають,
що дощик іде.
Ніхто не виходить… А я зараз
загляну у віконечко…
-Діти, але це не простий
будиночок, а казковий. В ньому живуть багато різних казочок.
А які казки там живуть ми з
вами зараз з’ясуємо. Я вам
читатиму уривки з казок, а ви будете відгадувати назву казки.
1.
«Баба
діда за сорочку, дочка бабу за торочку…» (ріпка).
2.
«Уліз
і ведмідь – стало семеро…»(рукавичка).
3.
«Я не
пила, я не їла: тільки бігла через місточок, та вхопила кленовий
листочок…»(коза – дереза).
4.
«А
лисичка його гам! Та й проковтнула…»(колобок).
5.
«А
мишка бігла хвостиком зачепила і розбила яєчко…»(курочка ряба).
6.
«–
Бачите, дядьку. Якби не моє павутиння, то вас давно не було б на світі.» (
Ведмідь і павучок)
ВЧИТЕЛЬ:
-Вірно, діти, ви
впоралися з цим завданням, у цьому
будиночку живуть оці казочки. А їхня мати «Казка», вона буде гостею на нашій
програмі.
(До класу заходить «Казка»).
КАЗКА:
Вітаю вас, дорослі і малі,
Від всіх казок низенький вам
уклін.
Я – казка мудра, хочу вам
сказати,
Що кожен з вас мене повинен
знати.
Бо, кажуть, казка вчить на
світі жити,
Та правду й волю завжди
боронити.
Я,друзі, казка добра й
чарівна.
Мене ви знаєте і любите,
мабуть.
ВЧИТЕЛЬ:
-Сьогодні у нашій передачі
беруть участь діти, які хочуть в майбутньому стати постійними ведучими цієї
програми.
-Так, діти? (Так).
-І ми спостерігатимемо за
їхньою роботою в різних студіях.
ВЧИТЕЛЬ:
-Любі глядачі, наша передача
монтуватиметься з різних телестудій.
Отож, сьогодні у передачі:
розвиток навичок правильного і виразного читання із студії «Юних дикторів»,
інформація про прочитанні казки із «Інформаційної студії», робота в студії
«Акторської майстерності».
РОБОТА В СТУДІЇ
«ЮНИХ ДИКТОРІВ»
1.Орфоепічні вправи.
ВЧИТЕЛЬ:
-Діти, якщо ви хочете бути
справжніми акторами, працювати будемо за всіма акторськими правилами. Актори, ведучі
повинні багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і
виразно промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й
чують.
ПРОМОВТЕ:
Запросимо тишу - ц – ц – ц.
Вітерець у лісі – ш – ш – ш.
Прилетіли птахи – шук – шук – шук
Заспівав соловей – тьох – тьох – тьох.
Тануть бурульки – крап – крап – крап
Дзюркоче вода у струмку – дз – дз – дз
2.Чистомовка.
Шу-шу-шу – чистомовки я
пишу.
Ят-ят-ят – їх пишу для всіх
малят.
Ки-ки-ки – всі говорять
залюбки.
Ло-ло-ло – щоб чисте
мовлення було.
ФІЗКУЛЬТПАУЗА З
ІНТЕРАКТИВНОЮ ДОШКОЮ.
РОБОТА В «ІНФОРМАЦІЙНІЙ СТУДІЇ»
1.Мозковий штурм.
- Як називається художній
твір, у якому обов’язково є щось чарівне, незвичайне, нереальне?(казка)
- Які бувають казки?(народні
та авторські)
- Які види казок ми з вами вивчали?(казки про
тварин, чарівні казки)
- Що в казках завжди долає
зло?(добро і правда).
2.Телеграма від «Поштаря Пєчкіна»
ВЧИТЕЛЬ:
-В нашу телепередачу надходить
багато телеграм…Але ж ця - без підпису.
Діти, допоможіть, впізнати, хто не зміг потрапити до нас своєчасно.
- «Дуже засмучена, Мишка випадково розбила моє
яєчко, прийти не зможу»(Курочка ряба)
- «З’їв семеро козенят, болить живіт "(вовк)
- «Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не
зможемо»(з казки «Ріпка»).
3. «Завдання від Білосніжки».
(Відгадати загадки, які
записані на листочках яблучок, що принесла до студії, як гостинець,
Білосніжка.)
1.Старенька бабуся у лісі
жила,
Гостинці для неї онука
несла.
Хто дівчинку цю по дорозі
зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б
відповів? (Червона Шапочка)
2.До школі прямує хлопчик
дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк
полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не
так?
В пригодах яких побував цей
хлопчак? (Пригоди Буратіно.)
3.На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Велика стала.
Став тут дід усіх гукати.
Та красуню рвати.
А цю казку, діти ви встигли відгадати? (Ріпка)
4.Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк не наша мати. ( Вовк і
семеро козенят)
5.Ой , набридло на віконці
Все на сонечку сидить.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ.
(Колобок)
6.Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички. (
Попелюшка)
7.Вигнав дід козу із хати –
Тай пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. ( Коза
– Дереза)
8.Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась?
(Маша і Ведмідь.)
РОБОТА В СТУДІЇ «АКТОРСЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ»
1.Вікторина «Чарівний кошик».
ВЧИТЕЛЬ: - У кошику
знаходяться речі з казок. Я буду по черзі діставати якусь річ, а ви
говоритимете у якій казці вона зустрічається.
-
Бинт
– «Айболить»
-
Яйце
– «Курочка ряба»
-
Ключ
– «Пригоди Буратіно»
-
Колосок
– «Колосок»
-
Рукавичка
– «Рукавичка»
2. Конкурс «Я люблю читати казки»
Читання казки « Ведмідь і
павучок» за ролями.(Аня, Свєта, Андрій – інд. завдання).
Підсумок уроку
1.Заключне слово вчителя.
ВЧИТЕЛЬ. – Дорогі
діти, я вам дуже вдячна за любов до рідної мови, за уважне читання казок, за
те, що ви любите і шануєте рідне слово. Бажаю вам подальших успіхів у навчанні.
2. «Чемоданчик вражень»
(Учні складають в чемоданчик
свої «враження» від уроку).
3. Підведення підсумків.(похвала дітей).
І «Казка» спостерігала за
вами, як добре ви працювали, приготувала вам подарунки книжечки – казочки.
4. Д.З. буде - прочитати казочки -
подарунки.
(звертання до глядачів в
студії)
Швидко спливають хвилинки,
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров’я, добра.