Психолого-педагогічна характеристика класу
(за Л. Гуткіною)
І. Склад класу
1.
Віковий склад.
2.
Пізнавальний рівень, загальний розвиток учнів.
3.
Працездатність і успішність учнів.
4.
Громадське «обличчя» класу.
ІІ. Згуртованість класу
1.
Чи є групи за діловими інтересами або негативного харак-
теру?
Як учні ставляться одне до одного і до справ класу?
2.
Чи полюбляють учні разом проводити час у школі й поза
нею,
разом відпочивати і навчатися?
3.
Чи товаришують хлопці і дівчата?
4.
Чи є у класі кругова порука?
5.
Чи переживають учні за успіхи і невдачі свого класу, чи
вболівають
за свій колектив?
ІІІ. Організованість класу
1.
Чи вміють учні самостійно організовуватися для виконан-
ня
колективних справ? Чи вміють розподіляти між собою
роботу
і раціонально її виконувати?
2.
Чи вміють толерантно й уважно вислуховувати одне одного?
IV. Громадська думка у класі
1.
Які вчинки своїх однокласників учні схвалюють, а які —
осуджують?
2.
У якій формі вони виказують своє схвалення або осудження?
3.
Чи є розходження між тим, що учні говорять, і тим, що
роблять?
V. Характер зв’язків у колективі
1.
Що пов’язує учнів класу: спільне місце проживання, місце
за
партою, інтереси та інше?
2.
Де товаришують учні, тільки в школі чи поза нею?
3.
Чи уважні вони одне до одного, чи намагаються допомогти?
У чому
виявляється ця допомога?
4.
Чи виявляють учні вимогливість до своїх друзів? Чи вміють
бачити
в них недоліки?
5.
Як колектив класу ставиться до дезорганізаторів, відмін-
ників,
активу класу, неуспішних учнів?
VI. Актив класу
1.
Склад активу.
2.
Чи має актив авторитет?
3.
Чи виконуються його розпорядження учнями класу?
4.
Чи є у класі учні, які постійно перебувають у активі?
VII. Зв’язок класного колективу із загальношкільним колективом
1.
Чи знають у класі, що відбувається в школі та в інших класах?
2.
Чи виконуються загальношкільні доручення?
3.
Яку участь бере клас у загальношкільних заходах?
VIII. Заходи щодо подальшого згуртування класного колективу
1.
Які педагогічні заходи треба провести класному керівникові
щодо
згуртованості й організації учнівського колективу?
2.
Як використовувати класний колектив для виховного впли-
ву на окремих учнів?
|